WandaSluyter.reismee.nl

Klimgeiten in Luxemburg

Na het ontbijtin Saarbrücken gingenwerichting Luxemburg, 99 km verderop. De rit was net zo mooi door dat landschap als de dag eerder.Genieten. Koef achter het stuur van de Audi A4, niet bevreesd om de 200 op de teller aan te tikken.

Om 10.15 uur kwamen we al in de hoofdstad aan. Een uiterst vriendelijke jongeman reikte ons de stadsplattegrond in het stationsgebouw aan en gaf wat korte aanwijzingen. Onderweg naar de mooiste uitzichtspunten werd het al warmer en warmer. Het kwik steeg binnen 2 uur naar 28 graden. Aangezien Luxemburg nogal veel hoogteverschillen in de stad kent, voelden we ons ware klimgeiten aangezien we bruggen zowel van bovenaf als van onderop wilden bekijken!

Schoon, aangeharkt en vol van financiële instellingen, dat is Luxemburg in een notendop. De foto van de hondenpoepzakjes getuigen van de netheid, de vergezichten van de pittoreske aanblik. Rond 3 uur zetten we weer koers naar huis en werd de tank nog eens goed en goedkoop volgegooid.