WandaSluyter.reismee.nl

Vriendschap vieren

Na een jaar vol dieptepunten voelde ik sterk de behoefte om fijne dingen te gaan doen. Ook om mijn gezondheid weer een duw in de goede richting te geven. Opeens kwam de herinnering opzetten naar een uitnodiging die al lang geleden werd gedaan: om mijn vriendin Julia op te zoeken in haar vaderland Suriname. Een uitstekend plan. Enkele appjes later lag de afspraak vast.

En toen stond ik met de boardingpass klaar bij de gate om te vliegen toen bleek dat de Surinaamse regering besloten had een 'Entry Fee Voucher' te verplichten. Alleen...stond dat nergens vermeld in de boekingsprocedure en bleek ik lang niet de enige te zijn die onverrichterzake weer naar huis kon. Bedankt, KLM. Uiteindelijk kon ik alsnog 5 dagen later op 10 maart het vliegtuig instappen.

De vliegtuigtrap afdalend om voet op Surinaamse bodem te zetten, gleed de warmte als een comfortabele jas om mijn lichaam heen. Wat heerlijk na al die maanden grauwheid en regen.
Julia en Henri begroeten me en de taxi van Ashruf bracht me veilig naar m'n onderkomen in de schildersbuurt bij de hartelijke Carmelita.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!