WandaSluyter.reismee.nl

De eerste dag in Kyoto

Na zo'n 20 uur reizen kwamen we om 4 uur vanmiddag in ons hotel, Monterey Hotel, aan terwijl de regen met bakken uit de hemel viel. Het was nog even spannend of de laptop en toebehoren het overleefd hadden maar alles blijkt vlekkeloos te werken en onder het genot van een kopje zelfgemaakte Uji thee zit ik nu in de hotelkamer na ons avondeten de eerste echte entry in te voeren.
Veel hebben we vandaag nog niet kunnen zien als je laat in de middag aankomt en dan ook nogal moe bent want slapen in een vliegtuig..... Morgenvroeg gaan we om 7 uur ontbijten en daarna meteen op pad zodat we een goede volle dag kunnen genieten.
De cultuurshock is er vooralsnog niet. Je verstaat weinig, kunt de winkelborden op straat niet lezen maar winkelstraten zijn vrij uniform over de hele wereld. Dan is het wel bevreemdend om te midden van hoge gebouwen en allerlei commercialiteit opeens een shinto-heiligdom ingeklemd te zien liggen. En natuurlijk is het anders dat alles zo schoon is, dat taxichauffeurs vaak witte handschoentjes dragen, dat iedereen superbeleefd en heel vriendelijk is en dat wc's knopjes hebben waardoor jezelf ook schoon blijft, maar daar kan ik allemaal goed aan wennen.

Wink

Voor de liefhebbers toch vast wat foto's van het hotel, van mijn eerste kleine aanschaf (teensokken voor bij de Vibram-loopschoenen) en een link naar de website (?) van het Koreaanse restaurant waar we zojuist ons eerste diner genuttigd hebben. Ze hadden geen Engels menu en spraken het ook niet waardoor we op de gok wat gerechten op de kaart aanwezen. Dat pakte goed uit
Laughing

yvonne

hoi Wanda, dat klinkt allemaal geweldig! slaap lekker en geniet er morgen van. ik zal de weergoden vragen de regen ergens anders neer te gooien.
Yvonne